top of page
  • Foto van schrijverAdmin

Sometimes, being different feels a lot like being alone.


Vast in een maatschappij waar kunst naar het schijnt geen toekomst heeft.Ik heb geen opties om te doen wat ik graag wil doen, want dan moet ik ouder en volwassener zijn. Heb je ooit al het gevoel gehad dat je iets moet doen omdat je geen keuze hebt? Ik studeer nu in het ASO en ik haal goede punten. Eerlijk gezegd vind ik België op vlak van onderwijs steriel. Ik studeer nu wetenschappen maar ik ben vrij tot zeer zeker dat ik later daar niks mee wil doen. Nu vind ik het tof om dingen vanbuiten te leren maar ga ik later met plezier naar mijn jeugd kunnen terugkijken?

Neen. Iedere dag probeer ik opgewekt naar school te gaan maar zo hebben de mensen een verkeerd beeld van mij. Ze denken dat ik het perfecte leventje heb. Maar achter die grote deuren vallen ook wel tranen. 2 jaar geleden liet ik mijn beste vrienden vallen om hier te komen wonen. Daardoor ook mijn hobby's, met pijn in mijn hart. Hier in Hamme moest ik letterlijk van 0 beginnen, ik kende hier geen één persoon. Grappig hoe iedereen hier nu mij kent als "de aandachttrekker met haar blog".

Iedere persoon heeft gevoelens en is soms kwetsbaar opgesteld. "Je mag niet teveel over dingen nadenken". Die zin heb ik al ontelbare keren moeten aanhoren. Ieder meisje/ iedere vrouw is altijd voorbereid op iets. Ze willen zekerheid in hun leven maar door teveel te plannen worden ze op een bepaald moment gekwetst. Als er een machine bestond die een ander zijn gedachtes kon lezen, ik was de eerste koper. Dan zou ik het aan een persoon geven en zeggen: "Luister hoe ik erover nadenk...". Je denkt veel dingen maar krijgt de juiste woorden niet over je lippen.

O ja, en tweede kansen verdienen mensen altijd en die geef ik ook aan mezelf. Want ik heb na 4 jaar eindelijk nagedacht over mijn studierichting. Dit klinkt misschien hard maar iedere studierichting heeft zijn eigen mentaliteit. Toch? Je zit samen in een klas van wetenschap met de bedoeling dat je het fantastisch vind om de zwaartekracht te berekenen. Het is echt lang geleden dat ik iets geschreven heb maar soms heeft een persoon echt tijd voor zichzelf nodig.

Meisjes zijn ingewikkeld, het ene moment kunnen ze zich "levensgenieters" noemen en het andere moment. Tiener zijn is soms hard want niemand begrijpt je. Je kan in een dip zitten, dat is heel normaal. Vele mensen denken dat na een keer te slapen je je zo beter voelt. Er komt een moment dat alle gebeurtenissen en momenten samenkomen. Ze overvallen je en je hebt er geen controle over. Je bent dan een dramaqueen of de aandachttrekker.

Zoals je ziet heb ik niet het perfecte tienerleven want ik zit ook wel in een put. Geloof niet altijd wat je op Instagram ziet, je gaat me nu toch niet zeggen dat die mensen zonder struggles door het leven gaan? Iedere persoon heeft een eigen verhaal, een eigen weg om af te leggen. Er bestaan mensen die je willen kwetsen maar geloof me, die gaan niet echt veranderen. Neem gewoon even een pauze en ga dan door.

En weet, je bent niet alleen. Huilen mag

X Simone


12 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven
bottom of page